Dieta sveikata širdies planas šventas

Hipolipideminė dieta: kuo naudinga ir „su kuo valgoma“? | medikana.lt

Neseniai atliktu tyrimu patvirtinta, kad žmonės, kurie savo dietą bent retkarčiais pakoreguoja taip, kad ji būtų sveikesnė, tikėtina, gyvens ilgiau, mokslo naujienų portale livescience. Atliekant tyrimą, dietos kokybė laikyta pagerėjusia dvidešimčia procentilių, kai, pavyzdžiui, taikant vieną iš objektyvių tyrime naudotų skaičiavimo būdų, jos kokybės vertinimas pagerėja 22 balais iš galimų.

Mitybos reikšmė širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai

Dvidešimčia procentilių pagerinti savo dietos kokybės rodiklį galima vos vieną porciją mėsos apie  g raudonos mėsos arba 45 g perdirbtos mėsos kasdien pakeičiant viena porcija riešutų maždaug sauja arba ankštinių augalų produktų vienu valgomuoju šaukštu žemės riešutų sviestosako pagrindinė tyrimo autorė, Ohajo universiteto JAV maisto ir mitybos mokslų dėstytoja Mercedes Sotos-Prieto.

Tyrimo rezultatai atitinka ankstesnių tyrimų išvadas, kuriomis patvirtinta, kad, tam tikru apibrėžtu laikotarpiu laikantis kokybiškesnės dietos, mirties dėl bet kokių veiksnių rizika gali sumažėti nuo 17 iki 26 procentų.

dieta sveikata širdies planas šventas simuliatoriai ir hipertenzija

Vis dėlto ne kiekvienas iš mūsų turi pakankamos motyvacijos keisti savo mitybos įpročius, rašo C. Ji atkreipia dėmesį dar ir į tai, kad tyrimo metu dalyvio dietos kokybei prastėjant, jo mirties rizika aptariamuoju 12 metų laikotarpiu didėjo 6—12 procentų, palyginti su tais dalyviais, kurių dietos kokybė nekito. Tyrimo rezultatai patvirtina prielaidą, kad net ir nedideli mitybos įpročių pakeitimai per tam tikrą laiką gali nulemti reikšmingą mirties rizikos sumažėjimą, sako M. Chano vardo visuomenės sveikatos mokyklos kviestinė mokslo darbuotoja.

Suprastėjus mitybai, mirties rizika gali padidėti, priduria ji.

Hipolipideminė dieta: kuo naudinga ir „su kuo valgoma“?

Tyrime dalyvavo per 70 tūkst. Visos šios moterys ir visi vyrai — ilgamečiai kitų tyrimų, susijusių su lėtinių ligų rizikos veiksnių analize, dalyviai. Prieš prasidedant dieta sveikata širdies planas šventas, visi būsimi jo dalyviai turėjo užpildyti išsamų klausimyną. Vėliau tą patį klausimyną jie pildė kas ketverius metus 12 metų laikotarpiu.

dieta sveikata širdies planas šventas peršalimas su hipertenzija

Visų dalyvių buvo prašoma nurodyti, kokiu dažnumu vidutiniškai per vienus pastaruosius metus jie vartojo tam tikrų maisto produktų. Klausimynų duomenis tyrėjai įvertino atsižvelgdami į amerikiečiams skirtose  m.

Remdamiesi šia informacija, jie nustatė trijų lygių vertinimo sistemą, pagal kurią — kuo labiau žmogaus pasirinkta dieta atitinka minėtose rekomendacijose siūlomą racioną, tuo aukščiau įvertinama jo pasirinktos dietos kokybė.

Pirmasis sveikos mitybos planas — vadinamasis alternatyvusis sveikos mitybos indeksas angl.

Mažai angliavandenių turinti dieta

Alternative Healthy Eating Index. Jo pagrindą sudaro tokie maisto produktai ir medžiagos, kurie galimai mažina riziką susirgti lėtinėmis ligomis. Antrasis — alternatyvioji Viduržemio jūros dieta angl. Alternative Mediterranean Dietkurioje vyrauja vaisiai, daržovės, riešutai, pupelės, grūdai, žuvis ir alyvuogių aliejus.

dieta sveikata širdies planas šventas kaip sportu gydyti hipertenziją

Ir trečiasis planas — vadinamoji DASH dieta. Tai specialiai sergantiesiems hipertenzija subalansuotas mitybos režimas angl.

Tyrimais patvirtinta: kuo sveikiau valgysime, tuo ilgiau gyvensime

Dietary Approaches to Stop Hypertensionrekomenduojamas visiems, kurie siekia susimažinti kraujospūdį. Svarbiausia — ne konkretus mitybos planas, o principai Ankstesniais tyrimais nustatyta, kad sveikatai gali būti naudingi visi šie mitybos planai, nesvarbu, kurio laikomasi. Tačiau, pasak M. Sotos-Prieto, nė vienu iš ankstesnių tyrimų nemėginta išsiaiškinti, kas, žmogui keičiant mitybos kokybę per tam tikrą laiką, vyksta mirties rizikos požiūriu.

dieta sveikata širdies planas šventas pulsas su hipertenzija yra normalus

Tyrimo dieta sveikata širdies planas šventas nurodoma, kad per 12 metų trukusį tyrimą mirė apie 6 tūkst. Tyrėjai pamėgino išsiaiškinti, kokio ryšio esama tarp dietos kokybės vertinimo rodiklių, apskaičiuotų kiekvieno dalyvio atžvilgiu, ir mirties rizikos.

  • Dietos - Sveikas Žmogus
  • Liaudies vaistų nuo hipertenzijos be vaistų
  • Pavojingi maisto produktai nuo hipertenzijos
  • Tyrimais patvirtinta: kuo sveikiau valgysime, tuo ilgiau gyvensime - medikana.lt
  • Sklerozinės hipertenzijos simptomai
  • Mitybos reikšmė širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Širdies ir kraujagyslių ligos ŠKL vyrauja gyventojų mirtingumo struktūroje.
  • Dieta po vainikinės arterijos šuntavimo operacijos - Širdies priepuolis November
  • Nuolat vartojant mėsą geriau rinktis liesos rūšies.

Tačiau jie atsižvelgė ir į kitus veiksnius, galėjusius turėti įtakos asmens sveikatai, t. Nustatyta, kad dalyviams, kurie visu dvylikos metų tyrimo laikotarpiu laikėsi kokybiškos dietos, rizika numirti buvo 9—14 proc.

Ką daryti, jei norisi cukraus

Išanalizavus visus tris sveikos mitybos planus išaiškėjo, kad nė vienas iš jų mirtingumo rodiklio nesumažina labiau negu kuris nors kitas. Vis dėlto apžvalgininkė atkreipia dėmesį, kad alternatyvusis sveikos mitybos indeksas ir alternatyvioji Viduržemio jūros dieta siejami su mirties dėl širdies ligų ir infarkto rizikos sumažėjimu 7—15 proc.

Tyrėjų nuomone, taip gali būti dėl to, kad, priešingai negu kitų dviejų mitybos planų atveju, DASH dietos aprašyme nepateikiama rekomendacijų vartoti daugiau žuvies ir kitų omega-3 riebalų rūgščių turtingų maisto produktų ir mažiau alkoholio, o siekiant išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, pasak specialistų, tai yra labai svarbu. Sotos-Prieto tikina, kad nebūtina laikytis kokios nors vienos konkrečios dietos, idant mityba būtų sveika.

dieta sveikata širdies planas šventas hipertenzijos metodai jai spręsti

Pasak jos, siekiant sveikiau maitintis, svarbiausia — vartoti daugiau vaisių, daržovių, sveikų grūdų, riešutų, pupelių ir mažiau raudonos bei perdirbtos mėsos, saldumynų ir ypač švariai išvalytų grūdų produktų, pavyzdžiui, poliruotų ryžių ir aukščiausios rūšies miltų.

Panašūs apžvalgos